Alkoss! - diákpályázat
csetelni akarok!!!!

 
  •  
  • Letölthető űrlapok
  •  
  • Rendeletek
  •  
  • Testületi ülések
  •  
  • Üvegzseb

     

     

     
    5/2010. (II.17.) AZ ÖNKORMÁNYZAT 2010. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
    22/2009. (XII.1.) AZ IDEGENFORGALMI ADÓRÓL
    21/2009. (XII.1.) EGYES ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONBAN LÉVŐ GÉPEK, SZOLGÁLTATÁSOK, HELYISÉGEK ÉS TERMŐFÖLD BÉRBEADÁSÁNAK DÍJÁRÓL
    16/2009. (XII.1.) AZ ÁTMENETI GAZDÁLKODÁSRÓL
    13/2006. (VII.12.) A SZOCIÁLIS IGAZGATÁSRÓL ÉS SZOCIÁLIS ELLÁTÁSRÓL SZÓLÓ 1993. ÉVI III. TÖRVÉNY VÉGREHAJTÁSÁRÓL (egységes)

     
    Ingatlan
    Jármű
    Műszaki cikk
    Állás
    Állat

     
    "Kiút a mélyszegénységből" Integrációs felzárkóztató program a sarkadi kistérségben. TÁMOP-5.1.3-09/2-2010-0028 project záró videó
    "Kiút a mélyszegénységből" Integrációs felzárkóztató program a sarkadi kistérségben. TÁMOP-5.1.3-09/2-2010-0028 Fotók
    Vendégházak
    Drótfonó
    Varroda








    Több hiányosságot és szabálytalanságot talált az ÁSZ a megyei múzeumok működésében

    Több hiányosságot és szabálytalanságot talált az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a megyei múzeumokban elvégzett felmérése során, amelynek tapasztalatait és eredményeit elemzés keretében összegezte.





    A megyei hatókörű városi múzeumokat az Állami Számvevőszék korábban rendszerszinten még nem ellenőrizte. A 19 megyei múzeum 2011-2014 között több alkalommal jelentős szervezeti és gazdálkodási átalakuláson ment keresztül, ez is erősítette az ellenőrzések megindításának indokoltságát - írja az MTI-hez csütörtökön eljuttatott elemzésében a szervezet.

    A vezetői irányításban tapasztalt hiányosságokat és szabálytalanságokat visszaigazolva, a megyei múzeumok pénzügyi- és vagyongazdálkodása sem felelt meg a jogszabályoknak. A gazdálkodási és nyilvántartási szabálytalanságok magukban hordozták a korrupció és a visszaélések kockázatát, valamint az intézmények szabálytalan pénzügyi és vagyongazdálkodása nem támogatta a kulturális javak megőrzését sem. A nemzeti vagyonba tartozó kulturális javak nyilvántartására és kölcsönzésére vonatkozó előírásoknak egyetlen múzeum sem felelt meg maradéktalanul, így a kulturális javak állományvédelme és vagyonbiztonsága nem volt biztosított.

    Az ellenőrzési tapasztalatok alapján gyengének bizonyult a második védelmi vonalat jelentő irányítói, fenntartói ellenőrzés is. Az irányító szervi feladatellátás során az ellenőrzési jogkörök gyakorlásánál merült fel a legtöbb hiányosság, így az nem töltötte be a szabályszerű közpénzfelhasználás védelmének funkcióját.

    Mint írják, az Állami Számvevőszék az ellenőrzési tevékenységén túl tanulmányokat és elemzéseket készít, ezzel az állam "jó kormányzásához", a közpénzek és a közvagyon felelős és szabályos felhasználásához kíván hozzájárulni. Az elemzés célja, hogy az állampolgárok, az önkormányzatok, a szakmai szervezetek, az Országgyűlés és a kormányzati szervek szakmai alapon álló értékelést kapjanak az ÁSZ által korábban nem ellenőrzött, de a társadalmi érdeklődésre számot tartó területről.

    Az elemzés rámutatott arra is, hogy a kulturális örökséghez tartozó javak védelme akkor lehet biztosított, ha kiépül a szabályok betartását biztosító integritási és vezetői irányítási rendszer, és megerősödik az irányító szervi ellenőrzés.

    Tekintettel arra, hogy az Országgyűlés napirendjén jelenleg szerepel a múzeumi törvény módosítása, az elemzés publikálásával az ÁSZ támogatja az Országgyűlés jogalkotó tevékenységét is.

    MTI






    A szavazás szünetel











    A portál az Informatikai és Hírközlési Minisztérium támogatásával készült.