•  
  • Letölthető űrlapok
  •  
  • Rendeletek
  •  
  • Testületi ülések
  •  
  • Üvegzseb

     

     

     

     

     







    STOP Gyurcsány
    Aláírásgyűjtés Geszten is!!!


    E-közigazgatási kezdeményezések Budaörsről

    Videotelefon rendszert is bemutattak



    Mostantól minden internetező elérheti Pest megyében az önkormányzati rendeletek tárát, anélkül, hogy személyesen felkeresné a hivatalt. Akiknek nincs otthon Internet-elérésük, a közösségi hozzáférési pontokon kapcsolódhatnak a világhálóhoz, és itt segítséget kaphatnak más ügyek intézéséhez is – mondta a budaörsi Telekuckóban Gáspár Mátyás, az Európai Teleház Szövetségek Uniójának elnöke az e-közigazgatási kezdeményezések szakmai bemutatóján.


    A Budaörsi Telekuckóban a Miniszterelnöki Hivatal, a Magyar Közigazgatási Intézet, a Magyar Teleház Szövetség magas beosztású szakvezetőinek mutatták be a fejlesztők, hogy a már meglévő lehetőségek hogyan használhatók ki az ügyintézés, a polgárok közérdekű tájékoztatása érdekében. A Pest Megyei Közigazgatási Hivatal és a KJKKerszöv a térség valamennyi önkormányzatának – 185 település – rendeleteit tette interneten hozzáférhetővé.
    A vasaljai körjegyző olyan megoldásokat mutatott be, amelyekkel a kis falvakban élők számára is lehetővé válnak a legmagasabb szintű közigazgatási szolgáltatások. Ehhez hordozható számítógépeket, az internetes hálózatot és a falugondnoki szolgálatot igyekeznek ötletesen kombinálni és kihasználni. A Budaörsi Önkormányzat és a településen működő közösségi internethozzáférési hely, a Telekuckó együttműködésével úgynevezett IT mentorálási rendszert dolgoztak ki, amelynek lényege, hogy az információs technológiában jártas szakemberek segítik azokat, akik valamilyen ügyüket a világhálón keresztül szeretnék elintézni.

    Ugyancsak itt alakítottak ki egy úgynevezett virtuális okmányirodát, ennek lényege, hogy a budaörsi okmányirodával együttműködve sok hivatalos ügyet a telekuckóból is el lehet intézni.


    A Budaörsi Telekuckó választékát bővíti a közhasznú adatbázisok elérésének lehetősége. Ilyenek például az EMMA nevet viselő munkaügyi adatbázis, a földhivatalok internetes rendszere, a Takarnet, a Cégnyilvántartás vagy éppen a magyarorszag.hu internetes oldalról elérhető gépjárműnyilvántartási rendszer.

    A Localinfo Önkormányzati Információs Központ olyan technológiát fejlesztett ki és mutatott be, amellyel a települések könnyedén teljesíthetik az úgynevezett üvegzsebtörvény által rájuk rótt kötelezettségeket, vagyis honlapjukon nyilvánossá tehetik a gazdálkodásukra vonatkozó pénzügyi mutatókat. Emellett ismertették azt a hírszolgáltatási rendszerüket is, amely a velük szerződésben álló települési honlapokra heti rendszerességgel szállít közhasznú információkat. Ugyancsak a bemutató során próbáltak ki egy új videotelefon rendszert. Csákberény és Budaörs között létrehozott kapcsolattal demonstrálták, hogy távoli helyről, internetkapcsolaton és normál televíziókészüléken miképpen lehet jó minőségű képi és hangkapcsolatot tartani. A rendszer kifejlesztője a DLink Central Europe.
    A bemutatóra meghívták több kistelepülési teleház és eMagyarország pont vezetőjét, akiknek alkalmuk nyílt arra, hogy konzultáljanak a Belügyminisztérium és az IHM vezetőivel a bemutatott lehetőségekről, s azok kiterjesztésének feltételeiről. Gáspár Mátyás szerint ezek a modellek szemléletesen példázzák, hogy a legkorszerűbb, interaktív ekormányzati megoldásokhoz szükségszerű közbenső lépésekben juthatunk csak el.



    Szabályozott e-szolgáltatások

    Egy készülő új jogszabály, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló új törvényjavaslat. A várhatóan még az idén megszülető törvény külön fejezetet szentel az elektronikus ügyintézésnek és hatósági szolgáltatásnak, s egyúttal pontosan definiál néhány eddig kevéssé ismert fogalmat. elektronikus ügyintézés: a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő ellátása, az eközben felmerülő tartalmi és formai kezelési munkamozzanatok összessége; interaktív szolgáltatások: az egyszerű tájékoztatáson túlmenően olyan szolgáltatások, letölthető űrlapok, keresőrendszerek, tematikus tájékoztatók, amelyek csak az ügyfél aktivitását igénylik, a szolgáltatást nyújtó szerv által előkészített dokumentumok alapján; internetes ügyfélszolgálat: az elektronikus közigazgatási ügyféltájékoztatás és szolgáltatások igénybevételét lehetővé tevő, az ügyintézési lehetőségekről tájékoztatást nyújtó internetes felület.






    A szavazás szünetel











    A portál az Informatikai és Hírközlési Minisztérium támogatásával készült.